Vážení čtenáři,
recenze a publikované zkušenosti s autobazary nevyjadřují postoj redakce, jsou osobním, někdy možná subjektivním hodnocením čtenáře, mohou se různit vůz od vozu, prodejce od prodejce.
Přesto jsou cennou zkušeností a za všechny vaše předložené zkušenosti děkujeme.
Redakce Našeautobazary.cz
Na webu AutoESA jsem vyplnil poptávku a za cca 5 minut volala paní, že by vyhovující vůz – VW Golf, 2.0 TDi, v dobré výbavě s nájezdem 143.000 km a cenou 190.000 Kč – měli, aktuálně ale parkuje na ploše pobočky autobazaru v Brně.
Nevýhodou webové prezentace AutoESA je, že se z ní nedozvíte, na jaké pobočce se vámi vybrané vozidlo nachází a kvůli této informaci je nutné vyplnit kontaktní formulář. Pokud máte vybráno více aut, musíte vyplnit formulář u každého vozu, anebo je potřeba si vozy poznamenat a jakmile se vám infolinka ozve, poptat se i na ostatní vozy.
K mému štěstí vozidlo, které bylo nahlášeno, že je v Brně, se po 2 dnech dostalo na pardubickou pobočku, kam jsem to neměl daleko. V lednovém čase, kdy se brzy stmívá, jsem se vydal po práci na prohlídku. Reklama hlásala, že všechny pobočky jsou dobře nasvícené i do pozdních nočních hodin, na důkladnou prohlídku to ale zdaleka nestačí. Pokud nezvolíte druhou návštěvu za denního světla, doporučuji využít servisní dílnu, kterou na pardubické pobočce mají a kde se již vše dá velmi podrobně prohlédnout. Je zde možnost i zvednutí auta na zvedák, kde mi ochotně nabídli i dobré baterky, takže jsme s kolegou důkladně prohlédli celý podvozek.
Prodat auto zájemci, který nejede jen kolem bazaru, ale auto si rezervoval přes web, je znát z každé osoby, která se vám věnuje. Pokud jste i nadále váhaví, neváhají zavolat i vedoucího pobočky, se kterým se dá ledasco ohledně ceny domluvit. Kde i jeho pravomoci ohledně ceny končí, volá svému nadřízenému a zkouší prosadit váš zájem, který nakonec „vyšší“ manažer akceptoval. Na autě nebylo moc co najít za vadu, ale za prasklé žebrování výdechů ventilace a za drobnou nejistotu ohledně dvou šroubů mi dali z pořizovací ceny rovnou 2.000 Kč slevu.
Následující část byla nejhorší, čekání až se na nás dostane řada v kanceláři, kde s vámi vše vyřídí. V čase 19:45 jsme čekání zahájili, v 23:10 jsme konečně opustili kancelář. Bylo to ze všeho asi to nejnáročnější, naštěstí hospoda přes ulici značně zkrátila nudný čas jinak trávený v čekárně. Málo personálu zkrátka neokecají. Zde je velký prostor pro zlepšení. Jeden člověk stráví v kanceláři přibližně hodinu. Každý dokument ve 4 kopiích, plus si člověk ještě může nasmlouvat dodatečné pojištění pro případ mechanické či elektrické poruchy vozu. U nabízených pojištění je potřeba být velmi obezřetný a vše si důkladně pročíst. Já si sjednal miniGAP a Car Defend a ve výsledku jsem po měsíci a půl vypověděl právě Car Defend. Stále totiž funguje praxe, kdy autobazaru na konci podepíšete stav vozidla, který odpovídá spíše vraku, u kterého nic nefunguje, což je pravý opak toho, o čem vás celou dobu přesvědčují, když vůz obhlížíte. Pokud v protokolu o stavu vozidla najdete něco, co píší, že je vadné a vy o tom nejste přesvědčeni, požadujte důkaz o tom, jak to zjistili. Ať předloží protokol z odborného servisu. Pokud s něčím vysloveně nesouhlasíte, požadujte opravu v dokumentu. Já podepsal že jsou vadné motorky náklonu světlometů, ty jsou ale bezvadně funkční. Pokročilá vlastně už noční doba však udělala své a četl jsem každý druhý řádek. Protokol o technickém stavu vozidla byl nakonec důvod, proč jsem vypověděl pojištění Car Defend. Důvodem byl strach, že vše by konfrontovali s tím, co jsem jim v protokolu podepsal a odmítli by v případě poruchy plnění s tím, že problém nebyla skrytá vada, ale věděl jsem o ní, a podpisem jsem vše odsouhlasil.
Auto jsem si po 2 dnech, než jim dorazily uhrazené peníze na účet, vyzvedl. Technický průkaz (TP) a potvrzení o registraci vozidla, případně servisní knihu dostanete později, vše odesílá centrála v Praze z depozitu na domluvenou adresu. Pokud nevyužijete možnosti, že vám přihlásí vůz autobazar, odešlou na vámi zvolený dopravní odbor obce plnou moc k přihlášení vozidla. Já narazil při evidenční kontrole. Na autu bylo namontováno tažné zařízení již z výroby, ale jelikož český TP byl vytvářen při dovozu vozidla do ČR, zapomněli ho do TP zapsat. Technik na STK mi odmítl evidenční kontrolu provést, dokud nebude tažné zařízení do TP zapsáno. Reklamoval jsem tuto část u AutoESA a po domluvě s jejich zákaznickým centrem, jsem vše odeslal na centrálu do Prahy. Zde mi zařídili zápis do TP včetně přepsání vozidla, čímž mi ušetřili další čas. Správní poplatek 800 Kč jsem jim poslal na účet.
Objevil se i druhý problém. Zjistil jsem, že servisní kniha patří úplně k jinému vozu než k tomu mému. Po další reklamaci jsem díky tomuto získal další slevu z ceny vozu. Nabídli samozřejmě možnost, že jim vůz vrátím a vrátí mi celou částku zpátky, jelikož odmítli slevu, kterou jsem požadoval, ale nakonec jsme udělali kompromis a na nějaké částce se domluvili.
Třetí problém nastal, když jsem si v autorizovaném servisu zjistil, že auto bylo 2x bourané (lehce, bez zásahu do nosných prvků), ale opravované vždy v autorizovaném servisu, takže žádné viditelné opravy nebyly vidět – dobře odvedená práce. Zde jsem opět uplatnil reklamaci, jelikož mi tvrdili při prodeji, že auto nebylo bourané, což nebyla evidentně pravda. Smutné na tom je, že o tomto věděli, ale i přes dotaz při prodeji, jak na tom auto je, mi sdělili, že auto bourané není. Dodatečné odůvodnění, že drobné šťouchance, které má každé auto, ani nehlásí, mě velice zamrzelo, každopádně byli ochotni tuto skutečnost vyřešit další slevou.
Čtenář z Východních Čech.